måndag 23 november 2009

måndag

jahapp. då har alla börjat ta sitt jävla vaccin mot trynet(svininfluensa). och vi som inte ska det är ju dumma i huvudet typ, så låter det på en del i vår klass. vi kan ju smitta andra som inte vill få den. hur smarta är dom? dom som inte vill riskera att få influensan tar ju vaccin och vi som inte gör det, vill inte! varför är de oss dom klankar ner på? för att vi har våra egna åsikter till vaccinet?

jag känner att jag inte fått tillräckligt med information att bli övertygat att ta vaccinet. dom vet ju knappt vilka biverkningar man får. vissa blir ju jättesjuka och andra inte. jag tycker inte att det är så stablit. inte heller att det tar ca 14 dagar innan vaccinet ens börjar verka, så dom hinner ju bli smittade innan, right?
Jag tror själv inte att jag kommer drabbas av den allvarliga influensan, och då är det bara ren otur om jag gör det. Alla har väl redan fått en litenliten del av influensan bara att de inte vet om det.. menmen. ingen jävla spruta för min del.

Det som stör mig mest är att så fort någon blir sjuk så säger alla: åååh har du svininfluensan??
GAAAH, det finns fortfarande andra sjukdomar så ryck upp er.


nu ska jag plugga på ekologi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar